Huize Bacchus

De Geschiedenis

De Vereniging

De geschiedenis van Huize Bacchus

Het jaar 2017, waar het voor Huize Bacchus allemaal begon. Een groep vrienden van verschillende opleidingen van NHL Stenden organiseerde meerdere feesten in ‘Huize Bacchus’, een studentenhuis waar steeds meer studenten voor werden uitgenodigd. Het waren grote successen en de vriendengroep groeide hierdoor razendsnel. Daarom kwam één van de vrienden met een idee; waarom richten we niet onze eigen studentenvereniging op? Een vereniging zonder verplichtingen, disputen en hiërarchie. En zo is Huize Bacchus ontstaan.

Toen Huize Bacchus eenmaal was opgericht, sloten niet alleen steeds meer studenten aan, maar werden de evenementen en de variatie van de activiteiten steeds groter. Zoals verschillende themafeesten in onze favoriete kroeg Shooters en vele pool avonden bij Big Ben. Ook waren we vaak te vinden bij Spinoza voor een diner, waar we inmiddels onze eigen Bacchus plate hebben. Kortom, er was voor iedereen wat te doen. En het allerbelangrijkste; niks is verplicht en gezelligheid staat altijd voorop, al 6 jaar lang!